Saturday, March 26, 2011

Ku Pendam sebuah Duka

Aku bersyukur kerana dikurniakan seorang suami yang penyayang, 
walaupun adakalanya memeningkan kepala,
tapi aku tak kisah asalkan dia benar2 sayangkan aku.

Tapi banyak yang aku tak cerita pada suami aku,
tambah2 masalah aku mase belajar dulu kan, sebab suami aku
bukan jenis yang amik port bende2 gini, dia malas nak 
pk masalah remeh temeh, pada dia, dia dah cukup matang.

Dalam seminggu yang lepas, 
aku dah terbuat satu kesalahan yang tak disengajakan, sumpah
memang aku tak sengaja, untuk ape aku buat bende2 tak
berfaedah tue, aku dah nekad aku tak nak bende2 nie berulang,
actually mase zaman2 kolej dulu aku ade selisih faham.,
pada aku bende tue dah lepas, klo nak salahkan aku pon,
tak de plak aku kata aku tak terima,
selama nie pon klo aku buat salah, insyaallah aku akan ngaku salah aku,
aku mintak maaf...
aku bukan jenis manusia yang baling batu sorok tangan,
aku bukan jenis cam tue,
sekecil mana pon salah aku, aku akan cepat sedar,
tapi ari tue ntah camne bende yang aku tak nak jadi boleh jadi jugak.

Perghhhhh.....memang sedih giler,
yang paling aku sedih sebab orang yang selama ini aku percaya,
yang aku simpan rahsianya sampai sekarang,
walaupun tak de lah ape rahsia sangat,
tapi demi kejujuran dan kepercayaan aku padanye,
aku tak nah terniat nak khianati hubungan persaudaraan tersebut,
pada aku, aku sayang sangat hubungan tue.

Tapi nak wat camne, 
memang aku sedih sangat2, siang malam aku nangis,
hati aku bagai dicarik2, bende tue memang aku tak sengaja langsung,
klo kene naik court pon soh aku pegang Al-Quran suruh aku
angkat sumpah pon aku rela,
langsung aku tak sengaja, tapi nie lah nasib aku,
dah nama pon orang penah wat salah, terpakse lah terima 
hukuman nie.

Sangat2 berat untuk aku terima,
sebab aku sayang sangat2 hubungan tue,
aku bahagia sebab ditemukan ngan dia,
haruskah aku tangisi semua ini.

Ya Allah,
Tabahkanlah hati hambamu ini dalam melalui semua ini,
Ampunkanlah segala dosa2 insan sekelilingku,
sesungguhnya aku tidak pernah berdendam dengan sesiapa,
Biarlah aku tanggung kesedihan ini,
namun jangan lah jatuhkan sebarang hukuman kepadanya,
aku rela hati ini dilukai,
kerna ini yang patut aku terima akibat dosa silamku.

Apepon moga aku mendapat rahmat disebalik semua yang berlaku,
mungkin ade hikmah disebalik semua ini,
aku harus redha...
cuma aku kesal kerana aku tak nah lagi kotori hubungan
yang terjalin hampir 5tahun tue,
tetiba begini yang jadi.
Dalam sekelip mata semuanya hancur.....

Amponkan hambamu ini ya Allah.....
Jika ini yang terbaik untukku, 
lapangkanlah jiwaku untuk meneruskan hidup ini.

Apepon yang nak dikatakan baik buruk tentang aku
aku tetap sayangkan hubungan tue,
aku takkan biarkan ianya hancur
disebabkan perkara sebegini.
Aku tak sanggup kehilangan orang yang aku sayang.
Pada aku dialah kakakku.
Dunia akhirat.


0 comments:

nuffnang