Friday, April 1, 2011

Sebok sungguh.....

Salam...
Lama dah tak update blog,
rindu betul...

Mana tidaknye,
minggu nie sangat2lah seboknye, berlari2 ke sana sini,
Strt ari isnin, pagi2 dah balik ke Taiping sebab tok suami dah makin teruk,
so kene selalu2 lah tgk,
ngan anak2 demam plak, memang flat rasenye,
tapi yang paling sedih tak terhingga,
mohammad lah, smpai pecah mulutnye sebab kene tangan ngan aku,
perggghhhh...aku memang tak nah marah mohammad
sampai cam tue skali,
tapi sejak dua menjak nie aku tertekan sesangat,
tak sedar ape yang aku wat,
tak pasal2 mohammad jadi mangsa,
selalu tue klo aku marah pon, aku puk muntot dia jerk, 
pukul2 sayang tue biasalah, supaya dia tak ulang kesilapan tue,
tapi smpai seganas tue aku tak nah lagi,
aku pon tak ingat pasal ape hingga aku blh bertindak sebegitu rupa kat mohammad,
menyesal giler aku, pecah mulutnye, 
sampai demam2...aduuhhhhh....mohammad maafkan mama sayang,
mama betul2 tertekan dengan keadaan.

Dengan tok sakit,
anak2 plak demam, aku jadi tak tentu hala,
agak serabut kepala otak aku nie,
pas tue elok balik manjung, dengo plak Tok ayah (tok sedara suami)
masuk spital pasal patah tangan plak,
patah balik taiping....
memang penat sesangat rasenye,
aku tak tahan tengok tok ayah,
menitis air mata aku nie, sepanjang2 jalan aku nangis,
kecik jerk tok ayah tue,
halus sesangat orangnye, tak reti nak marah2 tapi nasib dia,
jatuh sbb kene tolak,
aku tak sanggup tengok tok ayah cam tue,
walaupun tok ayah ngan pah tue jaga suami aku tak lama mana,
tapi jasa dia besar pada suami aku.

Setiap kali balik tepeng,
aku mesti ajak suami aku melawat pah ngan tok ayah,
sebab mereka yang jaga suamiku dulu,
walaupun kuat pot pet pot pet,
aku tak kisah, tue memang sikap dia orang tua, aku abaikan jerk,
aku dah lah tak rapat ngan atok ngan nenek aku sendiri,
biasa2 jerk, dapat tumpang kasih ngan pah ngan tok ayah pon jadilah,
sebab tue aku tak tahan tgk tok ayah cam tue,
sebak rase dada.

Singgah gak umah MIL aku, 
dah MIL aku sakit tangan ngan demam plak,
sebab tak cukup tido ngan jaga tok yang sememangnya sakit,
pas tue menunggu berita tentang ayah saudaranye tue(tok ayah),
dengan keje lagi, sampai demam2.

Sian lah plak,
aku ikut suami, suami ajak balik, aku balik,
walaupun badan sekeping aku nie agak kelesuan dengan menjaga anak2,
berlari ke sana sini,
tapi aku gagahkan jugak....

Moga tok ayah ngan pah tabah melalui hidup nie,
dan moga mak cepat sembuh....
anak2ku moga cepat sihat yerk...



2 comments:

AkmaFaizal said...

saya pun pernah lempang/pukul anak cengitu. bila dh waras skit..menyesal sangat2..tulah terlalu ikutkan panas n marah.

harap eida bersabo dan hadapi dugaan ni dengan tabah. pasti ade hikmahnye.

EiDa Ja'a said...

Thanks Akma, bila kita banyak sgt berfikir, padahal masalah yang dtg dr org lain, buatkan kita susah nak kawal prsaan....mslah bertimpa2 pulak...

nuffnang