Monday, March 7, 2011

Pilu Yang Tak Dapat Kubendung

Hampir 7bulan aku bergelar suri rumah sepenuh mase, dalam tempoh tue juga aku berusaha membantu biz en.asben, memang lah tak nampak ape yang aku buat, tapi aku cuba buat yang mana mampu, promote kat internet, cari cust....tapi semua tue tak de ape dimata manusia sekeliling, hati aku remuk bila ade mulut2 yang mengatakan alah ade isteri pon buat ape klo tak dapat bantu suami....

Sangat panas telinga bila dengar kata2 sebegitu, bagaimana kah yang dikatakan boleh membantu suami??? bekerja dan ulurkan duit kat suami tiap2 bulan adakah sebegitu baru dikatakan membantu suami??? en.asben tak nah kata ape pon, dia lagi suka aku dok umah, uruskan anak2, makan pakai dan disamping tue tolong biz dia skit2 pon dah cukup bermakna buat dirinye kata en. asben....tapi orang luar hanya tahu menghukum tanpa usul periksa pon....bernanah rasenye hati aku nie....tapi memang aku sudah dilahirkan untuk tidak menjawab kata2 orang, ape orang nak kata pon aku wat pekak jerk...cumanye aku tetap manusia yang punya harga diri dan perasaan...aku tak minta untuk disanjung, tapi cukuplah sekadar menjaga hati aku nie...

Tiap kali aku berhadapan orang sekeliling yang tak pernah menghargai sebuah pengorbanan insan bernama isteri nie, aku memang sedih...sangat2 sedih...ikutkan hati muda aku nie, aku nak jerk keje, pegang duit sendiri, hidup mewah cam ibu2 yang bekerja, beli jerk ape yang aku nak...duit sendiri kan...tapi aku buat sume nie sebab nak bantu suami, klo aku keje, anak2 mesti kene anto taska, kegunaan mereka kene double, bagai2 lagi yang kene kuar...tapi bila aku sendiri yang mengasuh, semua tue dapat dijimatkan, makan boleh masak, anak2 depan mata, insyaallah lah....aku boleh lakukan untuk suami dan anak2...

Memang tangkap nangis lah....memang makan dalam bila orang suka2 nak menghukum aku, sape dorg???tika aku susah senang ngan suami aku, ade ke orang amik tau...tak de pon, aku tak pernah mintak untuk hidup bermewah2, cukup sekadar yang ade...tapi masih juga aku salah...mengapa???

HINAKAH AKU SEBAGAI SURI RUMAH???

9 comments:

DORA KOURU said...

eida,sbr..dora phm..biarkn depe..

Ein said...

hy Allah saja yg mengetahui dan moga2 mrk yg berkata2 sumbang diberi hidayah oleh Allah

Farah Shamsudin said...

eida, sabarlah.. buat xtau dengan apa orang nak kata. yang penting kebahagiaan suami isteri.. orang lain xd hak nak campur hal kite.. banyakkan lar bersabar..

Chempaka @ nani said...

sabar k....manusia macam2....x blh tgk org senang....tlg suami pon kene gak...sume nak iri...bkn tlg sesama kita malah menjatuhkan...sabar adalah senjata paling kuat....

Mama Kyra said...
This comment has been removed by the author.
Mama Kyra said...

sabar ye eida..kita mmg tk leh puaskn manusia2 kt luar sana..i'allah satu ari nti org2 ni akn berhenti sndri dr berkata ttg kita

Mama Likha said...

eida.

zte pun memula camtu, tp kite bukan benti keje sesuka hati kita nak bersilang kaki kt rumah. duk rmh lg besar tggjawab kita.
pedulikan org, hanya kita, suami dan dah tntu Allah swt mengetahui niat kita.

zura_habib said...

relaxla..manusia mmg mcm2..kt xkeje pun jd mslh...chill

EiDa Ja'a said...

thanks semuaaa...sayang u all...

ter emo lah plak kan...moga semangat ini makin membara...demi keluarga tercinta..

nuffnang