Monday, March 7, 2011

Kemaafan Yang Dipinggirkan

Mase aku belajar dulu aku punye sahabat yang sangat akrab, ramai kata kami nie kembar, memang ke mana2 berkepit jerk...muka pon dah iras2...aku memang sangat sayangkan persahabatan tue, mase praktikal, aku berdua saje ngan J, kami praktikal di ipoh, sungguh banyak suka dan duka kami disana, mase tue agak sempit gak lah, kami penah ade duit belanja 5hengget je, untk belanja 2org, tambang bas, dan tue jugaklah untk duit mkn, kami hanya mkn ikan panggang, ngan nasi putih....kami susah senang sama2...

Tetapi disebabkan salah faham, mungkin pada yang tak memahami aku lah punca segalanye, tapi aku buat bersebab, ape pon aku tak kisah, sebab aku akui salah aku, walaupun penjelasan aku tak penah sape pon nak dengar, tapi aku tak kisah, aku tetap mintak maaf kat J, sebab pada aku meminta maaf itu lebih baik daripada memberi....dan selebihnye aku mohon pada Allah sahaja...

Kini J menyatakan yang dia telah memaafkan aku, aku sendiri tak pasti sama ada maaf tue sekadar di mulut atau sebaliknye....ape pon aku cukup happy bila dapat berborak ngan dia kat tipon....hubungan yang agak baik tetiba telah hancur dek kerana salah faham yang berlaku sekali lagi, aku tersilap TAG dalam FB....waaa...mmg hampasss rasenye, mase tue J belum approve aku dlm frnlistnye, so tak pe la, dok aku sebok2 mengetag tue aku nak taip nama aku ternampak nama J...waaaa...exctdnye aku...ape lagi aku tersilap la TAG, padahal aku nak bukak profil tue, tapi yang jadi lain plak...boleh tertag...aku gabra sungguh lah...mati aku...tapi tak pe lah...kali nie aku betul2 surrender, klo J tak nak maafkan aku, tue hak dia, aku letih dah nak mintak maaf...walaupun aku asib mengalah...kalo dah org penah wat silap, nie lah balasannye....

Kini aku redha je lah klo bukan jodoh aku ngan J sebagai sahabat....tue dah takdirNya, aku kene terima, walaupun aku sangat2 sedih...sbb aku sayangkan persahabatan tue...semuanye tinggal kenangan, aku hanya mampu doakan kebahagiaan J dan baby yang bakal dilahirkan tak lama lagi...aku sentiasa doakan yang terbaik untuknye, walau aku nangis air mata darah sekalipon masa takkan dapat berundur....ape pon aku nak J tau...aku benar2 sayangkan dia....

2 comments:

syazana amira said...

i also miss my frens..

.:princess arisya:. said...

yup...klo dah penah jadi kawan tue, kita akan sering merindui dirinya, cam eida bila sekali dah berkawan, stkt gdh2 bebudak skol tue biasalah, nk smpn dlm hati tue cukup2 susah....kemaafan tue lebih baik...sekali jadi kwn, kasih tue akan kekal abadi...

nuffnang